Szczepienia uczniów w wieku 12-18 lat – informacje dla rodziców
Szanowni Państwo
Informujemy o możliwości szczepień dla uczniów szkół podstawowych, którzy ukończyli 12 rok życia. Poniżej umieściliśmy kilka istotnych informacji przekazanych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Organizacja szczepień
Szczepienia będą odbywały się w istniejącej bazie punktów szczepień populacyjnych
i powszechnych oraz na terenie placówek oświatowych (tryb mobilny).
Tryb mobilny będzie realizowany przez doświadczone podmioty lecznicze prowadzące stacjonarne punkty szczepień.
Gdzie i kiedy uczniowie mogą się szczepić?
Już od 7 czerwca rodzice mogą rejestrować dzieci od 12. roku życia na szczepienie przeciw COVID-19. Aktualnie szczepienia odbywają się w punktach populacyjnych i powszechnych. W tych miejscach jest realizowany cały proces szczepienia, który obejmuje:
- zgodę rodzica,
- kwestionariusz,
- kwalifikację lekarza,
- szczepienie.
Harmonogram szczepień po wakacjach
Po zakończeniu wakacji szczepienia będą wykonane w dotychczasowych miejscach oraz w tymczasowych mobilnych punktach szczepień. Zorganizują je podmioty lecznicze prowadzące stacjonarne punkty szczepień.
Szczepienia będą odbywały się według następującego harmonogramu:
- I tydzień września (1.09-5.09) – tydzień informacyjny – lekcje wychowawcze i spotkania z rodzicami o charakterze informacyjno-edukacyjnym,
- II tydzień września (6.09-12.09 – tydzień przygotowania do szczepienia – zbieranie przez wychowawców zgód od rodziców i opiekunów prawnych na szczepienie dzieci,
- III tydzień września (13.09-19.09) – tydzień szczepień.